Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /DISK3/www/3876/vlakemjednoduse.cz/dev/wp-content/plugins/wordpress-seo/src/helpers/robots-helper.php on line 27

Popis vozů LEO 846

  • Uspořádání: jednotka se skládá ze dvou vozů 2.třídy
  • Počet míst k sezení: 126
  • Souprava JE vhodná pro vozičkáře
  • Místo pro kočárek: ANO
  • Místo pro kola: ANO
  • Nízkopodlažní: ANO
  • Přebalovák: ANO
  • Dveře: dvou-křídlé předsuvní šířky 119 cm
  • WiFi: ANO
  • USB napájení:
  • 230 V: ANO mezi sedadly
  • Vnitřní dveře: nejsou
  • Obrazový a hlasový informační systém: NE
  • Okna se nedají otevřít
  • Klimatizace: ANO

Hodnocení soupravy Leo 846

Dveře šířky 118 cm
Otevírání dveří na tlačítko
Ve voze je místo pro kolo
Ve voze je místo pro kočárek
Ve voze je sezení i u stolečku, sedadla naproti sobě
Ve voze je klimatizace
Elektrická zástrčka na nabíjení drobné elektroniky

Ucelené nízkopodlažní jednotky Leo 846 se skládají ze dvou takřka stejných vozů. Spojení mezi vozidly je pohodlné a bezhlučné, podobné tomu co známe z tramvají.
Jednotky 846 jsou určeny pro provoz na regionálních tratích. Tomu odpovídají velké dvoukřídlé dveře, které usnadňují nástup a výstup.

Polovina sedadel je v nízkopodlažní části, další po třech schodech nahoru. Uspořádání sedadel je po dvou. Další, sklopné, sedačky jsou v nízkopodlažní části, kde je plocha pro kola a kočárky. Zde je i WC vhodné pro i vozičkáře. 

Popis soupravy LEO 846

Popis vlaku Leo 846

Nízkopodlažní jednotka 846 se skládá ze dvou vozů. Každý z vozů má dvoukřídlé předsuvní dveře šířky 119 cm ovládané na zelené tlačítko.
Uvnitř soupravy je celkem 126 míst k sezení. Většina v nízkopodlažní části.

Popis soupravy vozů 846 LE

Jednotka 846 LE, zde na nádraží v Ústí nad Orlici. V první části je bývalá 1.třída, která je však dnes užívaná jako 2.třída. liší se jen sedadly.

Jednotka LE 846

Druhá polovina jednotky LE 846. Dvoukřídlé předsuvní dveře šířky 119 cm se ovládají na zelené tlačítko. Zavírají se již sami.

Místa k sezení ve voze LE 846

Sedadla ve voze LE 846, v části, která není nízkopodlažní

V soupravě LE 846 se sedí buď v nízkopodlažní části nebo po třech schodech nahoru. jako zde na obrázku. Výhodou je, že tato část není průchozí. V čele je kabina strojvedoucího.
Sedadla jsou v uspořádání po dvou, jako v letadle, nebo ve čtyřce kolem dřevěného stolu.
Zástrčky na 230 V jsou dole mezi sedadly.

Sedadla ve voze LE 846, v části, která není nízkopodlažní

Uspořádání sedadel ve čtyřce kolem dřevěného stolu. Dřevený stůl je na pevno, není odklápěcí ani rozládací. Výhodou je, že jsou v něm čtyři prohloubení pro kelímky s nápoji. 
Opěrky na ruce jsou jen na vnější straně, nikoliv mezi sedadly. A nejsou polohovatelné. Stejně tak sedadla.
S ohledem na to, že tyto vlaky jsou určeny pro regionální tratě a cestování na kratší časy, je sezení na látkových sedadlech celkem pohodlné.

Popis soupravy Leo 846

Souprava LE 846 se skládá ze dvou vozů. Přechod mezi nimi je tichý a bezpečný. Z obou stran spojení je sezení po dvojicích nebo na čtyřce u stolu. A není to v nízkopodlažní části, takže s kočárkem tudy neprojedete.

Fotku interiéru nám poslala J.H.

Sedadla ve vlaku LE 846

V soupravě LE 846 byla původně i 1.třída. Ta však byla ponížena na 2.třídu, aniž by došlo ke změně. Šedá sedadla mají jiný potah, jsou trochu pohodlnější než ty modrá v původní 2.třídě. A mezi sedadly je sklopná opěrka na ruce.

Sedadla ve vlaku LE 846

Šedá sedadla jsou na jednom konci soupravy. Výhodou je, že tento oddíl je od modrých sedadel oddělen průhlednými dveřmi. Pokud cestujete jako menší skupina, značka ideál.  

Místa pro kola kočárky ve voze LE 846

Popis nízkopodlažní části vozu LE 846

Hned za dveřmi vozu LE 846 je místo pro cestování s kolem či s kočárkem. Nejsou tu však žádné držáky na kolo, takže je musíte celou dobu jízdy přidržovat. Přitom můžete sedět na sklopných sedačkách. 

Popis nízkopodlažní části vozu LE 846

V nízkopodlažní části je kombinace sklopných sedaček a normálních sedadel, dokonce čtyřky sedadel u stolku.

Místa pro kola a kočárky ve vlaku Leo LE 846

Ve druhém voze soupravy není záchod. Proto je tu i více místa na kola a kočárky.
Výhodou je, že i v této části jsou nad hlavou, nad sedadly, průhledné police na odložení věcí.

Dveře a nástupní plocha vozu LE 846

Dveře a místo pro kočárky a kola vozu LE 846

Všechny dveře jsou v soupravě LE 846 dvoukřídlé předsuvní. Ovládají se na tlačítko. 
Po obou stranách jsou madla a prostupná šířka je 119 cm. Po zastavení vlaku a otevření dveří se vysune i jeden schod pro snadnější nastupování i tam, kde jsou nízká nástupiště.
Nástupní prostor je oddělen od další části polo-průhlednými stěnami, kde jsou i boxy na tříděný dopad. Jinde ve vlaku odpadkové koše nejsou.
Na tyčkách u dveří jsou tlačítka na zastavení na znamení. Bohužel ve vlaku LE 846 není obrazový ani zvukový informační systém, nevíte tedy jaká stanice bude následovat a zda je, či není, na znamení.

Dveře a nástupní prostor soupravy LE 846
Dveře soupravy LE 846

Záchod ve vlaku LE 846

Záchod ve vlaku LE 846

Záchod je ve vlaku LE 846 jen jeden. Je velký, vhodný i pro vozičkáře a samozřejmě je v nízkopodlažní části soupravy.
Splachování záchodu je na tlačítko, které je  umístěné pod zrcadlem.
Pod zrcadlem je i tlačítko na horký sušící vzduch.
Papírové ubrousky na ruce se odkládají do boxu.

Záchod ve vlaku LE 846

Umyvadlo je pohodlné, spouštění vody bezdotykové. Mýdlo v tekuté formě.

Jak na záchod ve vlaku LE 846

Dveře na záchod se otevírají a zajišťují na kličku. V námi hodnoceném voze šly dveře otevřít trochu ztuha. Rovněž klička na zajištění dveří proti otevření nešla zrovna lehko. Dítě by to asi nedalo. 

Klady a Zápory soupravy LEO 846

„Konečně pořádné nízkopodlažní vlaky i na regionální tratě. V nízkopodlažní části je místo jak na kočárek či pro vozičkáře, tak normální sedadla, nejen sklopné sedačky.“

„Rozhodně mi chybělo hlášení nebo nějaká informace o příští stanici. Zejména tehdy, když jedete jako my po trase, kde jsou zastávky na znamení.
Škoda, že dvoukřídlé dveře nejsou ještě o trochu širší než oněch 119 cm. Většina kočátků pro dvojičky má šířku 120 cm a více.
A pak mi hodně vadilo, že tu nejsou žádné držáky na kola. Prostě si sednete nebo stojíte a celou cestu držíte kolo.
V zimním období je v nízkopodlažní části chladno. Mezi dveřmi a místem k sezení totiž není žádná stěna.“

Hledáte jiný vůz?

Váš příspěvek (dotaz či komentář) se nezobrazí hned. Napřed čeká na schválení / zodpovězení. Poté bude uveřejněn. Vaše email adresa je určena jen a pouze pro případnou odpověď na Vás dotaz / komentář. Vaše email adresa nebude nikde zveřejněna ani poskytnuta třetí straně, nebude na ní zasíláno žádné obchodní sdělení a ni nebude ani jinak zpracovávána. Pokud bude Váš dotaz / komentář zajímavý, budu jej, po úpravě, publikovat, ale bez uvedení Vašeho jména a email ad